Tuesday, July 24, 2012

Al Quran,terjemahan dan tulisan rumi

Assalamualaikum wr wbt,

Kali ini saya nak berbicara soal Al Quran. Sekarang sudah tidak ada alasan lagi tidak membaca Al-Quran. Anda boleh baca Quran secara online mahupun offline.

Saya mencadangkan anda sekalian download naskhah Quran virtual yang beserta terjemahan dan tulisan rumi. Sangat2 sesuai bagi golongan yang baru hendak belajar Quran dan hendak memulakan semula pengajian Quran setelah sekian lama Quran ditinggalkan.

DISINI LINKNYA : QURANFLAH.COM

Alhamdulillah, di mana ada kemahuan, disitu ada jalan :) Allah pasti akan menemukan anda yang benar2 ingin belajar membaca Quran dengan jalan penyelesaiannya. Tapi sangat2 disarankan juga jika hendak belajar mengaji itu biarlah berguru.

Saya sekarang juga sedang berjinak2 mendekatkan diri dengan Quran walaupun bacaanku terbatak-batak. Saya hanya mampu berdoa agar mendapatkan jodoh yang pandai mengaji dan pandai mengajarkan aku Quran. Mohon doakan ya! :)

sumber: google

Wasalam :)

No comments: