Saturday, February 4, 2012

Kamu Bahagia, Aku juga Bahagia ^_^V

Salam,

beberapa jam sebelum ni, aku menitiskan air mata semasa tengah chatting dengan seorang teman baik aku. Because I have always wanted the best for her. Nak tau kenapa? Seorang pemuda yang baik agamanya, meminta izin bestie aku ni untuk jadi kawan dia! Aku terharu sangat! Baik betul la pemuda tu. We hardly know him, just kenal melalui Facebook. Tapi kalau korek2 Facebook dia, status yang dia post semuanya pasal perihal yang baik2. Tak pernah ada yang tak baik. Dulu aku approved friend request pemuda tu pun sebab banyak mutual friends. 

Actually, dah lama da aku and bestie aku ni jadi kawan pemuda tu kat Facebook. Kebetulan, aku dan bestie selalu jugak bercakap2 pasal Facebook pemuda tersebut. Sebab apa yang dia post, semua benda yang baik2. Perihal keagamaan dan motivasi. Kalau tengok gamba pun, banyak gamba kawan2 pegi majlis ilmu ataupun aktiviti camtu. And tetiba malam tadi, dia chat ngan bestie aku mintak izin jadi kawan dan dia nak kenal dengan lebih rapat lagi bestie aku. Alhamdulillah, bertuahnya bestie aku. Kalau aku, mana ada lelaki mintak izin nak jadi kawan aku.

Tapi bestie aku cakap, dia tak nak la mengharap apa2. Takpa, biar dorang jadi kawan je. Tapi aku benar2 mengharapkan yang terbaik untuk bestie aku tu. Manala tau, tup2 pemuda tu bawak rombongan meminang kan? Hehe..

Satu je aku mintak, jangan ada mana2 lelaki pun berani  lukakan hati bestie aku. Kalau aku tau ada sesapa yang berani tu, aku potong kepala dia! Gangster kan aku? (tapi sebenanya cuak, hoho)
Eh, camne pulak kalau ada orang yang sakitkan dan lukakan hati aku? Haa..abang aku pernah berpesan, "kalau ada sapa2 lukakan hati kau, bagitau abang, nanti abang pancung kepala dia!" Huh, like brother like sister kan?



Wasalam.

No comments: