Tuesday, December 27, 2011

Berita Semasa berkenaan banjir di Kuching

Assalamulaikum~

Hari ini hujan memang tak henti2 turun..kalau ada pun,kejap2 je, then lebat balik. Tadi mase tengah study, aku ngantuk2, so aku denga la radio nak buang rasa ngantok, terdengar radio Sarawak mengatakan Jabatan Meteorologi (betul ke eja ni) dah beri amaran jingga (amaran banjir) dan mengingatkan kawasan yang rendah tu berjaga2 la ye..

Tadi time kua ambik bapak aku balik kerja jam 9 malam semalam, aku lalu tol jambatan Salehudin, tengok rumah2 kampung situ yang mana kat kawasan rendah dah ditenggelami air..Selain kawasan tu, satu dua tempat lain kat Kuching pun ada ter-affected jugak.

So, sama2 la kita berdoa semoga banjir tak melanda bandar Kuching.

sumber: google
Lebih kurang macam gamba kat atas ni la keadaan kat Jambatan Tun Salehudin masa aku lalu tol tadi,just tuka lighting siang jadi malam. Lagipun ni memang gamba kat Jambatan Tun Salehudin yang aku 'cilok' kat google..hehe


Wassalam~

No comments: