Thursday, December 22, 2011

Warkah dan pedoman buat diri sendiri

Assalamualaikum semua~

ya saya disini bersama anda sekali lagi. Kali ni nak cakap benda general je..nak jadikan sebagai pedoman buat diri sendiri.

Saya yakin semua orang kat sini (termasuk diri saya sendiri) menginginkan pasangan hidup yang baik dan sempurna agar bahagia dunia akhirat kelak. Bagi saya, saya nakkan pasangan hidup yang mempunyai akhlak yang baik, bagus pengangan agamanya, taat kepada Allah, Rasul dan kedua orang tuanya dan yang pasti, dapat membimbing saya ke jalan yang benar agar dapat mengecapi kebahagiaan dunia dan akhirat.

Tapi, kadang2 saya tersedar sekejap.(kejap je) Kalau saya nakkan orang yang baik, saya sendiri pun haruslah berkelakuan baik.


"(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia."

Surah An-Nur - ayat:26

sumber: google

Jadi, berkelakuan baiklah mulai sekarang kalau nakkan pasangan yang baik2 =)


Yang Berkongsi Cerita,
Ash.

No comments: